II Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Reymonta w Ostrowie Wielkopolskim
E-mail: reymontsekretariat@poczta.onet.pl | Telefon: +48 62 738 55 28

Pobyt w Gruzji 2018

W dniach 31.05 – 8.06.2018 r. młodzież II LO brała udział w wymianie polsko – gruzińskiej goszcząc w Tbilisi. Celem wyjazdu było przygotowanie questu na temat „Śladami Polaków w Tbilisi”.

Zakwaterowanie mieliśmy w Hostelu Irina w Tbilisi, czuliśmy się tam jak w rodzinie. By wykonać projekt odwiedzaliśmy w Tbilisi miejsca związane w Polakami. Byliśmy m.in. w Muzeum Sztuk Pięknych, Banku TBC, Bibliotece Narodowej, Akademii Muzycznej, Teatrze im. Rustawelego, Sądzie Najwyższym, Teatrze Marjaniszwili, Muzeum Historii Miasta Tbilisi, w kościele polskim św. Piotra i Pawła, na cmentarzu Kukia oraz w Muzeum Jedwabnictwa. W międzyczasie przygotowaliśmy quest.

Przebywając w Gruzji chcieliśmy zobaczyć także okolice Tbilisi, opiekunowie dr Karol Marszał i mgr Donata Konieczna zabrali nas na tzw. „Gruzińską Drogę Wojenną”, zwiedzanie świątyń w Mcchecie, Muzeum Stalina w Gori i skalnego miasta Upliscyche oraz na wycieczkę do Lagodechi – do Parku Narodowego przy granicy z Azerbejdżanem, gdzie mieszkał i pracował Polak Ludwik Młokosiewicz. W ostatnim dniu przed wylotem do Polski zwiedziliśmy Park Etnograficzny w Tbilisi. Nasz pobyt zakończyła uroczysta kolacja z przedstawicielami Polonii gruzińskiej.

Polacy, którzy będą podróżować do Tbilisi mogą skorzystać z przygotowanego przez nas questu – znajduje sie poniżej.