W miarę jak program Reformy Szkoły Ogólnokształcącej nadal się rozwija w ramach programu II Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Reymonta, uczniowie stają się coraz bardziej świadomi swoich praw i obowiązków jako młodzi dorośli. Edukacja uczniów nie tylko o ich prawach jako jednostkach, ale także o prawnych granicach, które regulują te prawa, jest ważną częścią programu CRS i niezbędnym dodatkiem do każdego programu nauczania w szkole średniej. Jednym z obszarów prawa, o którym uczniowie powinni być poinformowani, jest bezpieczeństwo osobiste, a w szczególności dotyczące urządzeń do zapewnienia bezpieczeństwa osobistego.
Uzyskanie zezwolenia na urządzenia do zapewnienia bezpieczeństwa osobistego, takie jak gaz pieprzowy, jest skomplikowanym i zawiłym procesem, nawet biorąc pod uwagę, że zrozumienie prawa jest równoznaczne z byciem dobrym obywatelem. Z tego powodu, a także dlatego, że wielu uczniów może nie być zainteresowanych zawiłościami prawa swojego kraju lub wewnętrznymi mechanizmami rządu, ważnym zadaniem jest edukowanie ich w kwestiach dotyczących bezpieczeństwa osobistego. W tym celu przedstawimy szczegółowy przegląd jednego z najczęściej używanych urządzeń do zapewnienia bezpieczeństwa osobistego: gazu pieprzowego.
Ten krótki podręcznik ma na celu dostarczenie uczniom i rodzicom zrozumienia przepisów regulujących użycie urządzeń do zapewnienia bezpieczeństwa osobistego, takich jak gaz pieprzowy oraz innych urządzeń do zapewnienia bezpieczeństwa osobistego w stanie Maryland. Więcej informacji można znaleźć w artykule Zrozumienie przepisów regulujących użycie gazu pieprzowego w Maryland: Przewodnik prawny.
W miarę jak tematy prawa stają się coraz bardziej powszechne w programie nauczania szkół średnich, uczniowie stają się coraz bardziej świadomi swoich praw jako młodzi dorośli oraz obowiązków, które te prawa ze sobą niosą. Ważne jest, aby nauczyć uczniów o granicach, które istnieją w odniesieniu do tych praw, a także o przepisach, które je wzmacniają. Również ważne jest, aby edukować uczniów o ich obowiązkach jako obywateli, aby nieświadomie nie naruszali swoich praw. Tylko w ten sposób możemy naprawdę podnieść system edukacji do poziomu instytucji przygotowawczej, jaką ma być.