O Nas

2011

Wymiana polsko-hiszpańska w 2011 roku

TERMIN REALIZACJI: STYCZEŃ - WRZESIEŃ 2011

SZKOŁY BIORĄCE UDZIAŁ W WYMIANIE: II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.WŁADYSŁAWA REYMONTA W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM ORAZ INSTITUT BAIX CAMP, REUS, HISZPANIA

POLSCY KOORDYNATORZY PROJEKTU: ALEKSANDRA CHLASTA - GÓRNA, ANNA CIEPLIK, JUSTYNA KOCIEMBA-ŻULICKA

Hola! Tuż po powrocie ze słonecznej Hiszpanii, chcieliśmy krótko przybliżyć Wam nasz pobyt w Reus. Zacznijmy jednak od początku naszej wymiany…

W styczniu powstał pomysł współpracy naszego „drugiego” ze szkołą średnią w Reus Institut Baix Camp. Inicjatorką była pani Renata, która pracowała w katalońskiej szkole jako koordynatorka językowa. Wyłoniono 18 uczniów z wybitnymi zdolnościami z języka angielskiego, które miały odwiedzić naszą szkołę, połączono nas w pary i mogliśmy już poznać naszych przyszłych partnerów na razie tylko za pomocą Internetu.

Grupa hiszpańska przyleciała do Polski wraz z dwoma nauczycielami 10 kwietnia 2011r. Swoją podróż rozpoczęli od zwiedzania Poznania, do którego przylecieli na początku. Zmarznięci po całym dniu zwiedzania, przyjechali w końcu późnym popołudniem do Ostrowa na boisko szkolne, skąd zabraliśmy ich do naszych domów.

Podczas ich pobytu pokazaliśmy im to, co mamy najpiękniejszego w okolicy. Zwiedzaliśmy razem ostrowski ratusz i synagogę, pałacyk w Lewkowie, lotnisko w Michałkowie i pałacyk w Antoninie, gdzie braliśmy udział w koncercie muzyki szopenowskiej, spacerowaliśmy po „Wydymaczu”. W Odolanowie zorganizowano dla nas ognisko, w trakcie którego Zespół Pieśni i Tańca Przygodzice pokazał naszym gościom polskie tańce narodowe. Oczywiście braliśmy udział w 3 projektach: robiliśmy pamiątkową kronikę w trzech językach (angielski, polski i kataloński), grę planszową z pytaniami dotyczącymi naszych krajów i prezentację multimedialną. W ostatni dzień przedstawiliśmy nasze dzieła pani dyrektor, która nie kryła radości z takiego zaangażowania. Kiedy nadszedł czas odlotu w piątek (15.04), musieliśmy się z nimi pożegnać. Przychodziło nam to z trudnością, szczególnie gdy musieliśmy wstać przed 5. rano. Wiedzieliśmy jednak, że za 5 miesięcy znów się zobaczymy.

I w końcu nadszedł upragniony wrzesień. Wszyscy spakowani i podekscytowani ruszyliśmy 21 września na lotnisko do Wrocławia, skąd udaliśmy się do Girony. O dziwo wszystkim udało się przejść kontrolę celną bez większych problemów. Na miejscu, po wyjściu z samolotu, uderzyła nas fala ciepła. To było to na co czekaliśmy: słoneczna i gorąca Katalonia. Po dotarciu do Reus, spotkaliśmy się z naszymi kolegami i koleżankami, którzy ucieszyli się na nasz widok. Podczas tego niezwykłego tygodnia mieliśmy okazję zobaczyć: starożytną część miasta Tarragona, opalać się na tutejszej plaży, uczestniczyć w święcie miasta Reus, podczas którego odkryliśmy wiele wspaniałych miejsc w tej miejscowości, zwiedzaliśmy muzeum Antonio Gaudiego, pojechaliśmy do Barcelony zobaczyć na własne oczy jego architektoniczne dzieła (m.in. La Sagrada Familia, Park Güell). Oczywiście dokończyliśmy również naszą kronikę.

Ostatniego dnia wydano pożegnalną kolację w szkole wraz z rodzinami, które nas gościły. Potem przyszedł czas na pakowanie i już ostateczne pożegnanie. Jednak nikt z nas nie mówił żegnaj a do zobaczenia.

Na lotnisku upychaliśmy jeszcze nasze bagaże, aby wszystkie pamiątki się zmieściły i kilka chwil później lecieliśmy już do Wrocławia. Mimo że cieszyliśmy się z powrotu, bo przecież nie ma to jak w domu, to brakowało nam tych siest w połowie drogi i ciągłego powtarzania „Don’t worry” ;-)

Było to z pewnością niesamowite doświadczenie dla każdego z nas, które pozostanie w naszej pamięci na długo.

Małgorzata Grobelna

uczestniczka wymiany polsko - hiszpańskiej

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )